Divergent Series

Divergent, Insurgent, Allegiant, Four

Trilógiu DIvergent, ktorú napísala skvelá Veronica Roth azda netreba predstavovať. Po veľkom úspechu, ktoré zožali knihy, prišli filmy, najskôr Divergent a len nedávno bol sfilmovaný aj druhý diel Insurgent.

Prvý film som videla už dávno a veľmi sa mi páčil. Po knihách som siahla v podstate z nudy, ale raz som sa začítala a nevedela som sa od nich odtrhnúť.

Ak by niekto nevedel o čo ide, dej sa odohráva v Chicagu, ktoré od zvyšku sveta (alebo nech je tam už čokoľvek) oddeľuje vysoký plot.
Spoločnosť v meste je rozdelená do piatich frakcií, pričom pre každú je charakteristická určitá vlastnosť. Inteligencia, odvaha, úprimnosť, mierumilovnosť a obetavosť. Vo veku 16 rokov sa každý podrobí testu, ktorý ukáže, do ktorej frakcie sa najviac hodí.
No u Beatrice, alebo neskôr len Tris, tento test akosi nezafunguje, a namiesto jedného výsledku jej ukáže až tri. Nakoniec sa rozhodne opustiť svojich rodičov a frakciu Sebazaprenie a rozhodne sa pre Neohrozenosť. Z drobného, krehkého dievčaťa sa počas iniciačnej skúšky stane tvrdá žena, ktorá nemá problém zmlátiť veľkých svalnatých chlapov.
Samozrejme, čo by to bolo za príbeh bez lásky J
Nebudem hovoriť, čo a ako sa stane, kto čítal vie, kto nečítal, nechcem vám kaziť zážitok.

Chcem len povedať, že Veronicu Roth veľmi obdivujem, lebo trilógiu napísala pomerne mladá (teraz má tuším 25). Navyše je prepletená postavami – sem tam som sa medzi nimi už strácala, ale to je možno preto, že som knižky nečítala, ale hltala.

Okrem toho, vykreslenie vzťahu s Tobiasom (Four/Štyri – ako len chcete) bolo veľmi realistické, páčilo sa mi, že sa na seba nevrhli hneď pri prvom stretnutí, ale išlo to pomaly a vybudovali si naozaj silný vzťah.

Čo sa mi nepáčilo je, že Veronica nechala vyvraždiť polovicu hrdinov. Tak už asi chápem, prečo sú Hry o tróny také populárne 😀 Ale naozaj je nutné robiť dramatické závery. Ja stále chcem veriť na happy endy J
Hlavne čo sa tretej knihy týka, čakala som nejaké razantnejšie odhalenie, čo je vlastne za plotom. Toto mi prišlo popri celej sérii ako trošku nuda, ale koniec koncov, Veronicin spisovateľský talent a množstvo zvratov aj z takéhoto rozuzlenia urobil čitateľnú a zaujímavú knihu.

Príbeh, ktorý v sebe zahŕňa romantiku, akciu a trošku sci-fi s psychologickým podfarbením s vami ostane ešte dlho, ako položíte poslednú knihu.
Okrem toho, Veronica dodatočne vydala knižku s názvom Four, v ktorej nájdete príbeh mladého Tobiasa a je vraj posledný kúsok skladačky v tejto sérii. Neviem, priznám sa, že po prečítaní týchto troch som sa na ňu ešte neodhodlala. Stále spracovávam vývoj deja a nechcem si pokaziť dojmy. Aj keď je vraj skvelá!

Divergent❤️😱

Každopádne knižky vrelo odporúčam, myslím že im pridalo aj herecké obsadenie vo filme. Shailene Woodley mám rada odkedy som ju videla prvý krát hrať (a nie, nebolo to v TFIOS). A Theo James, ktorý má už cez 30, ale zahral si 18 ročného Tobiasa je proste skvelý. A pekný!
Ak by som mala zhodnotiť filmy, len stručne: Divergent super, Insurgent som ani nedopozerala. Ako samostatný film možno áno, ale ako film na základe knihy o ničom. Veľa zmenených pasáží a celkovo sa mi dej zdal príliš umelo prifarbený, len aby získal na akčnosti.

Leave a comment